Crossfit dla początkujących

Crossfit jest coraz bardziej popularny, również w Polsce, jest to metoda polegająca na wykonywaniu krótkich ale intensywnych ćwiczeń. Zaletą crossfitu jest brak wymagań sprzętowych, dzięki czemu możemy ćwiczyć zarówno w domu, jak też na profesjonalnej siłowni.

Sama idea crossfitu polega na wykonywaniu codziennie innych zestawów ćwiczeń tak zwanych WOD (Workout of the Day). Dużą zaletą jest równomierne rozłożenie ćwiczeń, różnych partii ciała, dzięki czemu możemy zyskać sylwetkę dużo lepiej proporcionalną niż kulturyści.

Przykładowe treningi Crossfit

crossfit dla początkujących

  1. Podskoki / wyskoki z sztangą
  2. Pompki z podskokami
  3. Pompki do góry nogami
  4. Skakanie na skakance z podskokami
  5. Wskok na skrzynie
  6. Podnoszenie na poręczach / drążku
  7. Podnoszenie sztangi z wypychem ponad głowę
  8. Duży rozkrok

Poniżej kompletny trening z uwzględnieniem wyżej wypisanych ćwiczeń

 

Dlaczego warto zacząć ćwiczyć Crossfit?

Crossfit ma wiele zalet, poniżej najważniejsze z nich.

  • poprawa swojej kondycji
  • poprawa samopoczucia
  • nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych warunkach
  • wzrost siły
  • poznanie dogłębnie swojego ciała
  • świetna sylwetka
  • niski koszt wejścia, nie musimy nic kupować, aby rozpocząć trening
  • ćwiczenia w większości są przyjemne
  • aktywny sport dla każdego

Porady dla początkujących

Pamiętaj, aby stosować się do poniższych punktów, aby osiągnąć optymalny trening. Wielu początkujących osób mających z crossfitem często zapomina o nich.

  1. Rozgrzewka – dobra rozgrzewka pozwala rozgrzać mięśnie przed intensywnym treningiem, co pozwoli na uniknięcie szybkiego przemęczenia lub skurczu czy nawet kontuzji. Rozgrzewka przed treningiem crossfitu powinna obejmować całe ciało, czyli szczególnie ręce, nogi, ramiona, brzuch. Polecane czynności na rozgrzewkę to podskoki, pajacyki, pompki.
  2. Umiejętności – przyjmuje się zasadę, że lepiej opanować 1-2 ćwiczenia do perfekcji, aniżeli wiele ćwiczeń z którymi będziesz miał problem, aby dobrze je wykonywać. Trenerzy personalni crossfitu często zwracają początkującym osobom uwagę na ten problem. Zdecydowanie polecamy skupić się na początku na najłatwiejszych ćwiczeniach oraz wybraniu mniejszego obciążenia. Na lepsze ćwiczenia jeszcze przyjdzie czas.
  3. Trening dnia – Polega na wykonywaniu danego zestawu ćwiczeń w ciągu dnia w odpowiedniej kolejności oraz intensywności najczęściej jest to od kilku do kilkunastu minut (max 20min) . Należy wyeliminować jak najwięcej przerw na odpoczynek, oraz skrócić je do minimum podczas ćwiczeń danego zestawu.

Podsumowanie

Crossfit to idealne ćwiczenia na start z ćwiczeniami rozwoju ciała, niski poziom skomplikowania oraz brak potrzeby inwestycji w sprzęt przyciąga to coraz nowe osoby. Dzięki czemu mamy dostęp do dużej ilości wiedzy na temat wiedzy na różnych forach internetowych. Od 2010 roku crossfit jest uważany za jeden z najpopularniejszych treningów kondycyjno-siłowych.

Dodaj komentarz